Thursday, June 5, 2014

Otaki, New Zealand || Penray Gardens



Kalau gi New Zealand, xmerasa petik2 buah dari pokok mcm xsah la plak kan.. 
Adik aku bawak pegi Penray Gardens, Otaki. Dari Palmerston North dlm sejam la jugak.
Actually ade jer farm kat Uni adik aku blaja tu tp kebetulan time kitaorg dtg tu org yg jaga farm tu bz so xdpt la nak pegi situ.


Skang musim harvest Apple (March - Jun) and Tomato (Feb - May).. 
Mmg dah penghujung dah pon sbb dah nak masuk musim sejuk.. 



Baldi dan troli disediakan in case korg nak memborong sakan..


Seronok yer Hafiz nak petik2 buah??





Jakun dpt tgk pokok apple. Hahaha.. 
Padahal adik aku ckp pokok apple ni kat taman umh dia pon ada. Cessss...






Geram nak makan la tu.. 


Dah tak terurus dah aku tgk farm ni.. 
Awal2 musim jer kot bersih..Kat sini selain dari kutip2 buah korg blh jugak picnic..



Strawberry!! Tapi xde pon strawberry nya.. Kuikuikui.. Sebiji dua tu ade la.. 
Strawberry musim dia bulan 12..









Hasil tuaian sgt xmemuskan.. Kihkihkih..
Aku x petik ape pon.. Cousin aku ade la petik cili 1-2..
Kat sini masuk farm xde kene bayar so kalau korg masuk then keluar dgn baldi yg kosong pon dorg xkesah..


Selain dari korg petik sendirik, kat sini pon byk jual buah2 + sayur2 yg tunggu korg pilih jer.. Segar2 + fresh.. Gerammm tgk.. Masuk farm buat cukup syarat nak melawat jer.. 






Kitaorg sibuk bergambar, budak kecik tu sibuk ngap Apple.. 

No comments:

Post a Comment