Saturday, April 10, 2010

Bus Ekpress Kesatuan!~ BAD SERVICE


**pic ni curik dr google..tp rupe sekarang bus ni bukan mcm ni dah.. dh comeyh..VIP seat


Harini aku nak balik kuantan.. Malas nak Nek Bus + Malas Nak Nek Burung Besi coz rase mcm dh lame xnek bus + Bukan Nak Tergesa2 Balik..

So Jumaat Mlm Pegi la Beli Tiket Bus Kat Kjg.. Amik Amik Tiket Pukul 9 pagi Bus Kesatuan Ekpress.. Harga Ticket rm26 coz Die transit pudu dulu so tambah rm4.. Ok fine.. So pagi ni Punye la Awal Bgn Pagi Semata2 xnak Tertinggal Bus..

Sampai Terminal Kajang around 8.15am.. Lambat lg Lepak2 la Bekfast Dulu..
Siap2 mkn Sume pukul 8.45am.. Takot kene tinggal so get ready 15minutes early.. Sampai2 je situ aku mcm nampak kelibat bus tu dh gerak.. ergghh!!~ bia btol.. Awalnye Gerak.. Aku pon gi la kat counter coz kot2 la mate aku ni btol bus tu dh gerak.. Gi tanye kat counter, akak tu ckp "awok tunggu la kul 9" fuuhhh.. sib bek.. Berpeluh2 Tunggu kat terminal tu.. tahu jer la kepanasan + asap2 bas tu lg..dengan beg mcm baru kene kua AF nyer..uhuhuhu.. Tgk Jam Dh Kul 9.15.. AIsehhh.. Lame Gile.. Sib Bek Ade org Len jugak, so xde la aku cuak kn? Dekat 9.20 Cemtu Bus Tu sampai.. Hurm.. Btol la ni bus yg aku tgk gerak Memule Tadi.. Die g mkn a kot..

Pehtu Tetibe aku tgk die lalu jln putrajaya.. dlm hati ni, mayb nak lalu highway MEX kot.. yg highway cyberjaya -kl tu.. Sekali tgk die masuk Putrajaya Sentral.. Amik Passenger kat sane.. perhh.. xde plak dlm ticket tulis transit sampai ke putrajaya.. Berangin dh ni sbb dh la lambat pehtu men transit2 plak..
Pehtu xsedar, aku dh tetido..hikhik.. Sampai2 je tgk dh kat kl isi minyak.. ok la tu kot kn? aku sambung tido balik.. Bgn2 jer .. aihhh kat shell ni lg?? ni mmg dh buat aku berangin... Berape Jam daa nak isi Minyak... Pehtu Gerak gi Pudu..

Sampai Pudu, aku tgk jam dh dekat Pukul 11.. Perhhh.. Jauh Gile dr Kjang - Pudu sampai 3 Jam???
Pehtu die suh sape yg nak gi Lumut Turun, Nek Bus Len.. Yg gi Ktn + trg, DUk la diam2 dlm Bus Tu.. So aku Igtkan Pas 2-3 org nek, bus tu nak gerak la kn? Sekali Ntah Sape plak Die tunggu.. Aisehhhh.. kat Kul 1 kot baru jln.. Grrrr.. Mmg Berangin jiwa dan raga.. Dah la perut tgh lapa giler ni..

Pehtu bus tu benti kat R&R.. yippeee Leh mkn.. Turun2 skali tgk..der!!!~ ni r&r yg jual buah2 jer.. huwaaaaa... mane kenyang!~ mkn pau + buah+jagung.. mane kenyang!!!!~~~
Sampai Kuantan pukul 4 ptg.. perhhh 7 jam baru sampai ktn?? tensen2.. Mcm Jauh Giler ler Sgt.. grrrrr..

Tetibe terajin nak Search pasal ekpress kesatuan ni.. Upenyer Sume org ngadu pasal kesatuan Ekpress ni.. huwaa.. den terken =((


So Sy Anugerahkan Xde Bintang Utk Kesatuan Ekpreesssssss!!~
Gowammmm... Korg xyah la nek Bus Ni... ceittttt..... Service Hampeh!~

No comments:

Post a Comment