Tuesday, December 29, 2015

BALI || Warung Kampung




Sementara nak tunggu bila ready, moh la kite lunch dulu. Warung Kampung ni mmg dekat sgt ngn Hotel Pullman. Jalan kaki xsampai 5min dh sampai. Kalau kat Bali ni muka sume nampak mcm Muslim tp jgn tertipu sbb kebykan kat sini dorg Budha. So kena la rajin bertanya Halal ker x mknan kt kedai tu.

Kitaorg terjah kedai ni pon sbb dari hasil google. Dorg ckp kedai ni besh. So harusla try.
Kalau dah duk Bali ni mmg aku nk merasa mknan Indonesia jer. Barula ngam kan..




Aku order nasi putih + Ayam goreng Lalapan. Ni kira mcm ayam penyet laa.. Air manggo.
Aku pon xtaw kenapa kat sini aku mmg suke sgt air manggo..
Harga dia mcm standard kat KL jer. Xde la murah sgt. 


Total mknan aku dalam 33K.. Kalau convert dlm RM11.. Waktu aku nak gi Bali ni currency kite turun mendadak. So mmg mahai la bile convert. Ayam penyet dia rasa sama macam kat Malaysia. Tu yg aku order tu. Risau kalau goreng2 dia xkena ngn tekak aku =p

No comments:

Post a Comment