Friday, December 12, 2014

Gold Coast || Harbour Town


Dari Surfer Paradise nak ke Harbour Town amik masa dlm 30min kalau naik kereta.. 
Transportation sepnjg duk kat Gold Coast ni company dah settlekan siap2 guna travel agency kat Malaysia. So aku mmg xtahu la RM bape... Kihkihkih.. Kalau nak naik public transport pon boleh. Kalau dari Surfer Paradise tu blh naik Tram pastu tukar naik bas. Or korg naik taxi. Taxi agak mahal la banding naik Tram or Bus..

 
Driver tu bentikan kitaorg kat Tourism Lounge. Haa baru la feel ala2 tourist.. 
Diaorg kasi Map + Diskaun Card (xreti nak guna sbb ade sesetgh kedai jer blh guna) + free complimentary drinks..


Dah siap pekena teh secawan, terus mulakan misi SHOPPING!!!!
Aku dah berazam xnak shopping sgt sbb luggage aku dah xmuat.. Tapi semua azam tu propa jer lebih.. Bila dah sampai kedai "Alang2 dah mai rugi x beli".. Mmg burok benor perangai..


Awal gile taw kitaorg sampai.. Kedai baru bukak kitaorg dah serbu. 
Sbbtu lengang jer lagi kat sini..
Harbour town ni ala2 JPO.. Aku tgk ade brg lebih kurang jer arga ngan kat lua and ade jgk yg mahal dari yg jual online and ade jgk yg murah.. Kena pandai2 la survey dulu on9 before membeli =)




Kat sini aku dh mmg ada misi nak masuk kedai mana.. Harus ada misi maaa.. 
Baru perjlnan smooth.. HiHi..
Aku dah target nak masuk COACH, PUMPKIN PATCH, COTTON ON.. Ni jer dlm otak aku..
Mmg perangai mak2 kalau gi mana2 mesti duk pikirkan barang anak dia =)



Memula aku masuk COACH.. Aku ade berkenan kat 1 beg ni.. Memula aku dh mcm nak jer gi bayar kat cashier tapi pastu aku teringat yg ada org penah cakap kat sini xsemuanya murah.. Usha punya usha last2 aku decide nak bukak tenet tgk seller online.. Rupanya pilihan aku mmg tepat utk tak beli terus, org jual online lagi murah wehhh (trusted authentic seller).. 2 kali ganda lak tu.. Adoiii.. Sib baik la x membeli...


Cotton On Kids.. Murahhhh.. Aku cari seluar jer utk Hafiz.. 
Slua Tido boleh, keluar mlm2 pon blh.. Kalau x silap 1 helai dlm AUD5 jer kot.. Berbaloi..


Next, PUMPKIN PATCH. Argghhh.. Mmg sawan aku masuk kedai ni.. Murah2 bak hang..
Dulu waktu kat NZ aku malu2 nak membeli sbb aku xpernah survey brapa harga kat KL. Skng aku dah tahu harga kat KL so aku dh xsegan2 nak membeli.. Mmg jauh beza tahu.. 3 or 4 kali ganda bezanya.. Mahu x sawan aku ni...


See.. Kebanyakan bawah AUD15.. Mmg gila.. 
Ade jgk yg x sales tp bila aku kire still murah dr KL.. 
Aku kalau masuk sini mmg akan cari yg Sales jer.. Kihkihkih..


Pilih jgn x pilih.. Mcm semua nak.. Yang bestnya kat sini, aku dah praktikkan mcm aku gi New Zealand dulu.. Xyah bwk cash bebyk.. Swap jer card.. Kihkih.. Even AUD1 pon mmg dorg accept.. Xyah susah2 nak cari Money Exchange Shop kalau duit  tak cukup.. 



Shopping2 jugak.. Perut pon kena isi jugak.. Kat Harbour Town ni ada Nandos halal.. Igt nak try Nandos tp time kitaorg usha tu diaorg xbukak lagi. So masuk la kedai Kebab ni.. Jemu dah aku tgk muka kebab.


Sedap!!! Habis mkn kitaorg continue shopping lagi..


Kwn aku nak usha Jam Tangan dlm kedai FOSSIL ni.. I follow jer.. Tetibe terbekenan ngn Wallet.. Ahahaha..Adoi.. Mmg parah aku ni.. Dulu aku penah usha online punya harga and JPO punya harga.. Bila aku convert, still murah.. Tak sampai RM100 pon woii.. Ape lagi, terus amik. Tapi kalau bab Jam Tangan, aku tgk lebih kurang jer harga ngan JPO.. 


Lepas dah dpt masuk kedai MISI aku awal tadi baru la blh masuk2 kedai lain.. HaHa..
Kan bagus ade MISI mcm ni =p .. 

Masuk dlm TARGET OUTLET pon mata berpinar.. Murah2 weh.. Aku bli boots Hafiz kat situ baru AUD7.. Gila murahh.. Banyak2 baju2 + Seluar + Mainan dlm tuh.. Tak sempat nak snap pic..

Byk kedai kat Harbour Town ni tapi xsemua aku masuk.. Kalau aku masuk semua aku rase mmg xmuat tgn aku nih.. Plus kitaorg ada masa nak bershopping cuma 3 jam jer.. Pasni nak gi Movie World plak.. 


Dalam pada xnak shopping =) 

Shopping itu Therapy =)


No comments:

Post a Comment